;
ASSALAMUALAIKUM.SELAMAT DATANG KE WEB KULIHATHIJAUPAS..BERITA POLITIK DAN AGAMA

Tuesday, March 17, 2009

Berkempen dalam Bahasa Inggeris

Tuesday, March 17, 2009

Seperti yang beEND/UMNO laungkan ditambah dengan media massa menyampu malaysia, PPSMI wajib diteruskan untuk kepentingan anak-anak warisan demi memartabatkan negara Malaysia setaraf dengan negara luar seperti US... Jadi KLHP ingin menerangkan dan mengupas sedikit kebengongan umno yang makin parah lagi terlumpuh...

Dalam sistem memartabatkan bahasa Melayu sebagai bahasa ibunda, sewajarnya pihak kerajaan memasuhkan PPSMI. Tapi disebabkan oleh kepentingan anak-anak kroni jadi PPSMI diteruskan.. Cuba kita bayangkan anak-anak dikampung yang tidak berpendapatan tinggi.. ibubapa tak pandai membaca jadi macam mana anak-anak nak bertanya? tuisyen?? adakah mereka mampu byr?? Guru-guru yang mengajar subject Sains dan Matematik juga xberapa hebat dalam bahasa Ingeris.. jd boleh ke ketam ajar anak berjalan lurus???

Jadi sempena dengan pilihanraya yang bakal diadakan di 3 tempat, apa kata semua pemimpin UMNO berkempen dalam bahasa inggeris??? boleh?? Jika pemimpin Umno berkempen dalam BI wajib BeEND kalah tanpa wang pendahuluan... betul juga kata Datuk A samad Said, jika benar UMNO/BN ingin meneruskan PPSMI, saya (A samad Said) cabar pemimpin berkempen dlam Inggeris. "Apakah hanya untuk mendapat undi dan kuasa, mereka guna bahasa Melayu, tetapi bila dapat kuasa mereka akan membuang bahasa Melayu. Kalau ada kempen-kempen mereka, kita perlu berani jerit kepada mereka, cakaplah bahasa Inggeris," kata A Samad ketika berucap pada program Gema Rakyat, "Isu PPSMI, Kita Pantang Berundur"(alor star 16hb 3.2009)..

Sedarlah wahai penduduk di Parlimen Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau dan Bukit Ai, Umno tidak menjamin masa anda dan anak-anak kita semua.. semua yang dibuat untuk kepentingan diri sendiri dan kroninya.... contoh, PPSMI untuk anak2 mereka, PLKN untuk kroni pakaian dan makanan isteri dan keluaraga, dan byk lagi..

Oleh itu, marilah kita sama2 jatuhkan beEnnd/UMNO pada 4April ini dengan kuasa rakyat. UNDI PAKATAN, TOLAK UMNO. Kuasa rakyatlah yang benar berkuasa untuk menjatuhkan kerajaan korup ini yang dipimpin oleh NAJIS..

0 comments: